Rio 2016 LEAD

Competiția brandurilor

Jocurile Olimpice de la Rio tocmai s-au încheiat. Au fost 16 zile pline de emoții, de rezultate mai bune sau mai deamăgitoare, de povești care au confirmat așteptările sau care ne-au surprins. Peste toate, întrecerile au fost inspirația pe care ne-au oferit-o sportivii care și-au depășit limitele fizice și psihice, doborând recorduri și îndeplinindu-și visele.

Inspirație pe care am văzut-o exploatată și de marile branduri intrate în propria competiție, paralelă celei din arene: aceea de a construi povești cât mai emoționante în jurul atleților. Pe final de Olimpiadă, merită să aruncăm o privire recapitulativă spre reclamele care ne-au plăcut cel mai mult.

Pe primul loc așezăm deja celebra „Rule Yourself”, semnată Under Armour, care îl are în prim plan pe înotătorul Michael Phelps și pregătirea sa pentru a patra ediție a Jocurilor. Cu 308.000 de share-uri și peste 10 milioane de vizualizări de când a fost lansată, în martie, e a doua cea mai distribuită reclamă olimpică din 2016 (după We’re the Superhumans, spotul Channel 4 dedicat competiţiei paralimpice) și a cincea din toate timpurile, conform Unruly, o platformă care monitorizează reclamele în social media, și care explică și de ce a avut un impact așa mare în rândul mai multor categorii de public. Noi zicem că un rol important îl joacă și „The Last Goodbye” de la The Kills, coloana sonoră pe care încă o fredonăm când îl privim concurând, vorbim sau scriem despre Phelps.

 

 

De văzut și reacția lui Phelps când a vizionat prima oară clipul, dar și spotul Under Armour dedicat echipei feminine de gimnastică a SUA.

 

 

Apoi, nu are cum să nu te emoționeze campania „Thank You, Mom” a P&G, care înainte de fiecare competiție olimpică îndreaptă reflectoarele către mamele sportivilor și rolul lor în drumul copiilor spre performanță. Dacă până acum seria s-a axat pe sacrificiile și eforturile făcute de acestea, clipul dedicat Jocurilor de la Rio scoate în evidență forța și încrederea pe care le-au insuflat-o viitorilor sportivi, ajutându-i să depășească momentele dificile pe care viața le-a scos în cale, nu doar pe teren. Clipul a avut peste 180.000 de share-uri și 21 milioane de vizualizări.

 

 

Seria „Unlimitted” de la Nike face scurte profiluri superstarurilor olimpice, de la Serena Williams la Simone Biles, în care ei sau apropiați ai lor vorbesc despre cum au crescut în lumea sportului și ce valori îi definesc și-i motivează. Ne place mai ales „Unlimidted Future”, care are peste 26 milioane de vizualizări și 40.000 share-uri, „Unlimitted Courage”, despre Chris Mosier, primul atlet transgender care concurează în echipa masculină a SUA, și „Unlimitted You”.

 

 

Ne-a mai înduioșat „The Boy Who Learned to Fly”, clipul animat făcut de Gatorade despre ascensiunea lui Usain Bolt, care explică atitudinea relaxată cu care atletul jamaican abordează cursele.

 

 

Bonus: Un behind the scenes despre cum a fost creat spotul.

Tot de la Gatorade, tot cu Bolt, dar și cu Serena William, Paul George și April Ross: "Never Lose The Love", cu același mesaj de a păstra bucuria de copil și în cariera de profesionist adult:

 

 

Mini s-a folosit de sloganul prin care își definește brandul, „Defy labels”, ca să promoveze diversitatea și individualitatea atleților olimpici, într-o serie de clipuri care-i prezintă vorbind despre etichetele care li s-au pus de-a lungul timpului: sărac, imigrant, musulman, bolnav de cancer. „The only label that matters is olympian”, concluzionează Williams.

 

 

Iar Always a continuat campania Like a girl, folosindu-se de faptul că Jocurile Olimpice au adus în prim plan sportive care obțin performanțe remarcabile pentru a le încuraja pe cele mici să nu renunțe la sport atunci când ajung la pubertate.

 

 

Invocând universalitatea care stă la temelia valorilor olimpice, Samsung face un apel la unitate globală și la dărâmarea barierelor geografice sau culturale, prin „The Anthem”, un clip care înfățișează atleți din diverse țări cântă imnurile altor națiuni.

 

 

Ne-au mai plăcut:

Gillette: Perfect Isn't Pretty

 

 

Coca-Cola: Gold Feelings

 

 

Clipul de prezentare a echipei olimpice canadiene, cu sloganul Ice in Our Veins. 

 

 

Iar pe final, ne amintim că, deși Olimpiada a ajuns la final, se apropie Jocurile Paralimpice, unde porția de inspirație este dublă. Nu degeaba cea mai distribuită reclamă olimpică din 2016 și a doua din istorie (după "Best job" de la P&G, din 2012) este, conform Unruly, We're The Superhumans: