Man United cade și de pe ultimul piedestal, Real Madrid îi ia locul. Iată cele mai valoroase branduri din fotbal

Lead.ro 16 mai 2019
Fast
Împarte cu alții acest articol

A durat ceva, nu-i așa?

După câțiva ani fără rezultate impresionante – a fost trofeul Europa League, dar nimic mai mult – analiștii de la Brand Finance au taxat-o pe Manchester United acolo unde îi doare mai tare pe investitorii americani: valoarea brandului. 

Real Madrid, tocmai într-un an groaznic, în care s-a despărțit și de Ronaldo (cel mai bine vândut brand personal din fotbal, alături de Messi), e din nou cel mai valoros brand al fotbalului mondial. Barcelona și Bayern sunt pe trei și patru, în fața lui Man City și Liverpool.

Premier League e bine reprezentată și mai jos, unde Chelsea, Arsenal și Tottenham prind și ele top 10, alături de PSG și Juve. 

Dominația echipelor engleze – 17 în primele 50 de branduri – devine evidentă când te uiți mai jos. Bundesliga, chiar dacă are 13 mărci (da, știm) în clasamentul Brand Finance, pierde locul doi după valoarea totală. La Liga, ajutată de cifrele de la Real și Barcelona, urcă în spatele Premier League.

Uite cine și cât valorează:

Happening now