Este o vară frumoasă pentru sportul românesc, cu un David Popovici excepțional, cu rezultate importante nu doar pentru natație, dar și pentru canotaj, tenis de masă, canoe, scrimă sau atletism; cu mulți fani pe noile stadioane de fotbal din Arad, București, Craiova, Cluj, Ploiești, cu rezultate foarte bune și ale juniorilor la FOTE 2022, cu Dinamo, CSM și Rapid București în grupele Champions League la handbal masculin și feminin, cu inaugurarea Sălii Polivalente de la Bistrița, unde am avut meciul de retragere al lui Alice Ardean Elisei, cu Masterclass-ul lui Patrick Mouratoglou și meciuri de retragere spectaculoase pentru Adi Mutu și Horia Tecău în cadrul Sports Festival.
Sunt pași înainte din groapa în care se adâncise mișcarea sportivă de la noi. Un moment bun, unul care poate da energie pentru viitor și care poate trezi și atenția brandurilor care stau departe de sportul românesc, cu un impact direct asupra banilor atrași.
Asta dacă nu cumva ne sabotăm singuri.
La patru luni de la invazia Ucrainei de către Rusia, Florentin Pera continua să antreneze fără reținere echipa de handbal TSKA Moscova – echipa armatei ruse. În timp ce lumea civilizată era îngrozită de crimele din Bucha și restul Ucrainei, de imaginile cu harta Rusiei Mari încorporând și Moldova, antrenorul român își vedea liniștit de TSKA Moscova.
Vara aceasta a fost numit antrenor al echipei naționale de handbal feminin a României – singura echipă națională care încă este relevantă la nivel internațional.
La nici șase luni de la celebrul interviu acordat Fanatik, în care îi laudă pe ceceni pentru că-și păstrează tradițiile – menționând în mod explicit faptul că „acolo poți omorî femeile oricând!”, Daniel Pancu este numit antrenor la naționala U20 de fotbal masculin a României.
„Dintre toți oamenii puternici pe care i-am întâlnit în viața mea, Ramzan m-a impresionat cel mai mult. E născut lider, e un luptător prin excelență”. Și „Copiii noștri au alte exemple în viață și altă educație. Îmi pare rău să spun lucrul ăsta, dar suntem foarte departe de ei”, a mai spus Pancu.
Superbet a renunțat instantaneu la contractul cu el, disociindu-se de convingerile (sau măcar de declarațiile) sale. Nu e bun pentru o agenție pariuri, însă e bun la definitivarea pregătirii tinerilor fotbaliști români.
La meciul de handbal feminin dintre CSM București și Rapid București, Sala Polivalentă a răsunat minute bune de „S-o f…m pe mă-ta”, urmat de„Vasile, Vasile p…-n cur să-ți fie!”, și de „Vasile, Vasile, ne pișăm pe tine!”. Urlate de sute de fani la unison, nu de unul, doi ciudați rătăciți prin galerie. Punctul culminant a fost la final, când sticle pline cu apă au fost aruncate spre jucătoarele CSM-ului care sărbătoreau pe teren victoria din Supercupa României. Printre ele fiind și Cristina Neagu și Crina Pintea, cele mai bune jucătoare ale naționalei României. Multe premiere pentru handbalul feminin, încă nicio reacție din partea Federației – doar jucătoarele vișinii au aplaudat de pe teren galeria minute întregi după terminarea meciului. Iar apoi au lăudat în interviuri galeria.
Preşedintele Federaţiei Române de Haltere, Nicu Vlad, a fost suspendat pe viaţă de Tribunalul de Arbitraj Sportiv de la Lausanne, din cauza implicării în cazuri de dopaj.
Afară, afară cu ungurii din țară! și multe alte scandări și bannere xenofobe sunt prezente pe stadioanele din țară pe unde joacă echipele din Sfântu Gheorghe și Miercurea Ciuc. Vorbim despre U Cluj, CSA Steaua – nume mari și cu fani mulți.
„Bătrâna voastră / târfa noastră”, a stat scris pe mash-ul mare cât toată peluza afișat de galeria Rapidului la meciul cu UTA – grafica arătând o bătrână în alb-roșu care îi face sex oral omulețului Michelin alb-vișiniu.
Supărat de un adversar, portarul Universității Craiova scoate pe gură un puternic „Morții mă-tii să-ți fut de cioară!”, captat la detaliu de camerele televiziunii.
Marea întrebare la care trebuie să răspundă sportul românesc este care sunt valorile în care crede cu adevărat și ce este dispus să facă pentru ca acestea să nu fie doar pe hârtie.
Căci corporațiile, brandurile au (și sunt obligate să respecte) coduri etice foarte clare. Și există riscul ca din perspectiva lor, pașii înainte făcuți prin performanța sportivă să fie anulați de restul acțiunilor. Rezultatele, vizibilitatea în media sau prezența mare a publicului la evenimente sunt doar o parte din lucrurile vizate în momentul în care brandurile analizează dacă să se implice sau nu în sportul de la noi.
-
„One in a million” | Mulțumim, Helmuth Duckadam!
acum 3 săptămâni